پايگاه خبری همدان پرس، نخستين رسانه آنلاین استان همدان در عرصه اطلاع رسانی
 
 درباره ما | تماس با ما | تعرفه آگهی | شناسنامه | پیوندها | خبرنامه | آرشیو | نظرسنجی | ارسال مطالب | RSS
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | شهر و شورا
کد مطلب:  22829تاریخ انتشار:  30 شهریور 1402 - 11:50
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
اخبار ویژه » شهر و شورا
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان:

 شهرداری در راه‌اندازی آسانسور پل‌های عابر پیاده به وعده خود عمل نکرد

شهرداری در راه‌اندازی آسانسورهای پل‌های عابر پیاده به وعده خود در مدت زمان سه ماهه عمل نکرد | شهرداری وعده تحویل ر‌اه‌اندازی آسانسورهای پله‌های عابر پیاده را سه ماهه داده بود.
به گزارش همدان پرس؛ رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری در راه‌اندازی آسانسورهای پل‌های عابر پیاده به وعده خود در مدت زمان سه ماهه عمل نکرد.

مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با انتقاد از عملکرد شهرداری در عمل به وعده خود در اتمام طرح تجهیز پل‌های عابر پیاده به آسانسور افزود: شهرداری وعده تحویل ر‌اه‌اندازی آسانسورهای پله‌های عابر پیاده را سه ماهه داده بود که  هم اکنون از زمان وعده حدود چهار ماه می‌گذرد و هنوز عابر پیاده به نتیجه‌ای نرسیده است.

حیدری با اشاره به اینکه ملاک‌ اصلی ساخت پل‌های عابر پیاده ایجاد امنیت تردد عابرین است، اضافه کرد: متاسفانه مکانیزه نبودن پل‌ها باعث شده برخی از شهروندان در استفاده از این پل ها دچار تردید شده و خطر عبور از عرض معبر را به جان بخرند که متعاقب آن شاهد حوادث ناگوار نیز بوده ایم و در این زمینه شهرداری مسئول است.

وی اظهار داشت: ظاهرا در ساخت پل‌های عابر پیاده به جنبه فضاهای تبلیغاتی آن بیشتر توجه شده و این در حالی است که امنیت جانی عابرین در خطر است.

حیدری با بیان اینکه شهرداری باید ضمن راه‌اندازی این آسانسورها قول نگهداری آن را نیز بدهد نباید این تجهیزات رها شده بماند، تاکید کرد: کمیسیون فنی عمران به شرط نگهداری ‌ و مراقبت از تجهیزات و ساختار فنی پل های عابر پیاده با راه‌اندازی آسانسورهای این پل‌ها موافقت می‌کند.

وی در ادامه همچنین با انتقاد از عدم پاسخگویی شهرداری نسبت به مطالبات شهروندان اظهار داشت:  متاسفانه بارها مشاهده شده است شهروندان برای مطالبات خود از طریق سامانه ۱۳۷ به نتیجه نرسیده‌اند و برای تحقق مطالبات خود مکرراً به شورا مراجعه دارند.

عدم تطابق عملکرد سامانه 137 با رضایتمندی مردم
وی افزود: آبرومندترین حالت این است که با تماس با مراجعین پیگیر مطالبات آنها باشیم متاسفانه رضایتمندی عملکرد سامانه ۱۳۷ با رضایتمندی مردم تفاوت دارد این نشان می‌دهد که در برآورد درخواست‌های مردمی ثبت و ارجاع صورت می‌پذیرد اما پیگیری و پاسخگویی ضعیف عمل می‌شود.

حیدری در ادامه به خرابی آسفالت برخی از معابر اشاره کرد و گفت: متاسفانه قرارگیری دریچه‌های منهول در پایین‌تر از سطح معابر، مشکلاتی برای خودروها ایجاد کرده است که این موضوع در معابر اصلی نیز دیده می‌شود.

وی تاکید کرد: لازم است اکیپ امانی لکه‌گیری معابر دلسوزانه عمل کنند و اگر بر اساس نقشه مناطق معابر لکه‌گیری شود ‌می‌توان ماهانه این نقشه را بررسی کرده و در سایت شهرداری در معرض دید عموم قرار داد.

طولانی شدن پاسخگویی، کرامت شهروندان را زیر سوال می‌برد

حیدری با بیان اینکه بروکراسی اداری زمان پاسخگویی به درخواست‌های مردمی را طولانی می‌کند، اظهار داشت: طولانی شدن پاسخگویی،کرامت شهروندان را زیر سوال میبرد و وضعیت فعلی پاسخگویی به مراجعین؛ زیبنده شهر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن نیست .

حیدری همچنین با اشاره به فرا رسیدن اول مهر و بازگشایی مدارس، گفت: مدیریت شهری باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که  دانش آموزان و دانشجویان از ناوگان حمل و نقل عمومی استقبال کنند.

استفاده از اتوبوس‌های شهری هفته اول مهرماه رایگان است
حیدری از رایگان شدن هزینه حمل و نقل عمومی در هفته اول مهر ماه سال جاری برای دانش آموزان و دانشجویان خبر داد و  اضافه کرد :  با توجه به اینکه درآمد شهرداری از حوزه اتوبوسرانی چشمگیر نیست می‌‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب در طول سال برای استقبال خوب از حمل و نقل عمومی و تقویت این حوزه نرخ کرایه اتوبوس‌ها را کاهش داده یا حتی برای اقشار خاصی رایگان کنیم و  لازمه آن امر این است که شهرداری بتواند مشتری مداری کند و در این راستا هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل عمومی نقش مهمی در تکریم مسافران شهری دارد.

وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری اگر مورد انتقاد و طعنه افراد قرار می‌گیرد بخشی از آن به بدقولی‌ها و ضعف عملکردها بر می‌گردد، گفت: مدیریت شهری مورد طعنه و تمسخر برخی از رسانه‌ها حتی رسانه‌های زرد قرار گرفته است چرا که ما راه هجمه به مدیریت شهری را با ناکارآمدی و بدقولی، باز گذاشته‌ایم و این امر هیچ نتیجه‌ای جز ناامید کردن مردم ندارد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با اشاره به وعده مدیران شهرداری در جلسه کمیسیون فنی عمرانی، تاکید کرد: شهرداری باید پیگیر بوده جواب حجمه‌ها را با عملکرد خود بدهد و نباید با استفاده از کلمات مشابه نسبت به پاسخ هجمه‌ها و انتقادات عمل کند بلکه با عملکرد خود می‌تواند پاسخگوی انتقادات باشد.
ایمیل مستقیم:   info@hamedanpress.irشماره پیامک:   500023370000
  برچسب ها: همدان‌پرس

همدان‌پرس

, شهرداری

شهرداری

, پل‌عابر

پل‌عابر

, آسانسور

آسانسور

نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: 
نظر شما: 
*
ایمیل: 
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
*       
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | پیوندها | آرشیو | RSS
همدان پرس؛ رسانه آنلاین با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به همدان پرس است و باز نشر مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
info@hamedanpress.ir